Daća

-Učiteljice, nisam zadovoljna kako govorim ruski…

-Možda bi trebalo više da govoriš!

-Ali kako? Na poslu me izbegavaju sem kad im potpisujem radne liste, sekretarica je opsednuta internet kupovinom, vozač govori retko i samo kazaški, a u gradu mi se jedino deca obraćaju – America, o yeah …

-Uđi u neki kafić i priđi nekome, započni ti razgovor!

Poslušam učiteljicu i priđem dvojici svetlokosih (i pravookih) mladića. Andrej i Anatolij. Čuli i za nas i za Kosovo, a znaju i za Đokovića pa sam udarila brigu na tenis. Oni ga ne igraju, a voleli bi, te spoji smo lepo i korisno i dogovorimo se da ih učim tenisu.

Igrali smo tako, sve drugarski. Oni stipse, ni na kafu da pozovu i sve se svelo samo na igru, bez priče, druženja, ičeg, te rešim tome stati na kraj.

-A što me ne biste nekad pozvali u grad? Ili neko druženje? Makar bilijar, kuglanje; to je vidim ovde popularno! Jeste da majka mogu da vam budem, ali još uvek sam u formi!

-Dobro. Zvaćemo te, čim budemo negde išli.

 Narednog petka uveče pozvao me Anatolij.

-Hajde s nama sutra na daću!

-Na daću?

-Da!

-Pa, mislim, neprijatno mi malo… Čija je daća?

-Mog oca!

 (Uh, to da izajavim saučešće ni na srpskom nikad nisam umela…)

 -Pa koliko mu je godina… bilo?

-58.

-Mlad čovek…

-Ma ne brini, neće tata biti tamo, samo par prijatelja, da vežbaš ruski!

-Izvini, malo mi je neprijatno, ipak ne bih da idem, to je isuviše intimno za mene…

-Dobro. Kako želiš. Čujemo se!

Nisu se javili, više nikada. Čak ni da igramo tenis. Nije mi bilo preterano krivo, jer pobogu, šta će mi takvi prijatelji koji me samo koriste i zovu na sahrane?

Danas na času ruskog čitali smo o nekom bogatom Rusu i sve mi je bilo jasno dok nisam naišla na deo gde se kaže da je imao 2 daće.

-Učiteljice, kako 2 daće? Kod vas bogati umiru dvaput?

-Umiru?

-Pa daća se valjada ne daje živima?

-Daća je vikendica, ne razumem što pominješ mrtve?

-Ajoj učiteljice… Pa nije ni čudo što sa mnom niko neće da se druži! Zar mi niste rekli da je vikendica „дом в деревне“ ?

-Pa da, ali i „дача  i „коттедж“, „жилище“ , „хата“, „избa“, „мазанка“, „усадьба“…

Nabroji ona milion nekih meni novih reči za tu jednu (englesku) reč vikendica…

Volim, pogotovo da učim, te bogate jezike. Ide mi to i druženje, podjednako dobro!

Ovaj unos je objavljen pod Kazahstanovanje, Kratke priče. Zabeležite stalnu vezu.

44 reagovanja na Daća

  1. ivinsvet kaže:

    Асоцијално биће! И, после питаш зашто нико неће да се дружи са тобом 🙂
    Зову те на продужени викенд, а ти тако…

  2. oblogovan kaže:

    :)))) Ne znam šta bih rekao, osim da se smejem… 🙂

    • kornat kaže:

      I meni je sad smesno, ali da te startuju na daci…hm, mislim :)))

      • oblogovan kaže:

        A, šta ćeš… Ipak, dobro si odgovorila, previše je intimno, hahaha… 😛

      • kornat kaže:

        🙂 Jednom je jedan (mladjahni pripravnik sa nepunih 40 leta), na moju opasku da nije bas dobro uradio to sto je trebalo, izjavio da mu se „intimno ne svidjam“ i tako je dobio nadimak „intimni Sloba“ …Sad me zezaju da sam intimna ko Sloba 🙂

  3. Negoslava kaže:

    ooooooo, ludice, iz ovih stopa da promeniš učićeljnicu – ona plohaja , kogda ne objasnila tebe što značit dača – a i gde si bre živela do sada, ovo sad vičem, zar nikad nisi čula da se ruski funkcioneri najbolje provode u dačama…uh, ima da dodjem tamo i da ti držim časove, časna reč…

    • Pal kaže:

      Ma ti si mi bre naivna…pih …lijana…lija…lijica…nije znala sta je daca 🙂 a i ti klinci sto igraju tenis a jos su i stipse…nego da te podseti tvoja drugarica Pal da proveris da li su ti loptice jos na broju 🙂 pusa…
      p.s. mlogo mi se dopao skec sa aerodroma …i da napises nesto o divnim kazahstanskim cokoladicama

    • kornat kaže:

      Dolazi draga, ova uciteljica je pobrkala vek – uci me stihove Anne Ahmatove umesto da mi objasni prave vrednosti! Taman i da proverimo zdravlje Anatolijevog oca 🙂

  4. enicaa kaže:

    Baš me nasmejalo ovo.. 😀

  5. Rada72 kaže:

    🙂 Reagovala bih isto kao ti :)))

  6. ipokeva kaže:

    kako sam se slatko ismejala… 🙂 🙂 🙂 al nije mi jasno zasto se ljute ako neces s njima u vikendicu? Ja sam jednom davno sa drugaricom bila pozvana „na dacu, tancevat i pit sampanskoe“, a kda smo rekle da necemo oni se naljutise… 🙂 🙂 dan danas se salimo s tim

  7. vuckovicnamestaj kaže:

    🙂

    • kornat kaže:

      Pozdrav i hvala za svakodnevnu svu divnu muziku 🙂 Pod cenzurom sam i dalje, pa ne mogu tamo kod tebe nista da kazem ( a i kod mene jedva) …

  8. Има нечег страшно озбиљног у овој духовитој причи…

  9. tangolina kaže:

    Ako će ti biti uteha, prvi put u Moskvi, zaglavljena u saobraćaju…satima. I pitam se pobogu, gde sav ovaj svet ide? Kažu: na daću….I šta sam pitala? 😀 Pa, kome, pobogu???? 😀 Tako da draga, ima nas još koji ne bismo prihvatili poziv na daću, od prve. Možda ni kasnije, kad sam čula detalje provoda 🙂

    • kornat kaže:

      Dobro došla komšinice draga! Nećeš verovati, ali evo u Moskvi pročitah tvoj komentar 🙂 Odoh kod tebe i malo da prošvrljam po komšiluku, da iskoristim ovu slobodu kretanja po WP!! Cenzura je zaista grozna i ponižavajuća pojava !

    • kornat kaže:

      Ma ima i nastavak…..Pita me jutros uciteljica : „Куда мы идем, когда мы хотим выполнить искусства?“ “ бордель“- rekoh , ko iz topa, a ona u cudu…I dok smo se mi objasnile sta je iskustvo, sta umetnost, sta bordel i gde je tu razlika, prodje ceo cas 🙂

      Sasa me je opet reklamirao? Joj, HVALA i Sasi i tebi….Po jedno srce za svakog ❤ <3..i jos jedno, nek se nadje ❤ 😀

      D .

  10. nedodjija kaže:

    ha, citam tvoje price i smejem se… a ond predjem na komentare… i izgubim se…sve meni dobro poznati ljudi, al` vi zivite usasvim drugom svetu… pola vasih asocijacija ne kapiram, i ove ljude koje citam na njihovim blogovima odjednom vidim u sasvim drugom svetlu…. sedim, cesem se po glavi… i uzivam u novim vidicima…
    🙂

  11. kornat kaže:

    Hvala Nedođijo 🙂 I ja se smejem i radujem kad vidim kako se ovde, kod mene, svi smeju, druže, vesele..U nedođiji u kojoj stanujem, cenzuriše se WP, pa ne mogu prići ni svome blogu…Trenutno sam u Gruziji te hitam, brzinski, da ostavljam zastavice 🙂

Ostavite odgovor

