Poglavlje 29 – Ko neće kući, ide u zatvor…

Obzirom da su svi njeni prethodnici smenjeni tako što su otišli kući na godišnji odmor, devojka sa Balkana rešila je da ne ide kući dok Put svile ne okruži selo Timur. Izdržala je i dugu, nikad pustiju, zimu u stepi. Izdržavala je i prvo azijsko proleće, ali njena viza nije. Morala je da je osveži, te je rešila ići u Carigrad. Tamo, sem na aerodromu, ionako nikad nije boravila.

Ovde štite svoje, te stranci mogu da poseduju samo „biznis vizu“, nipošto „radnu“. Na biznis vizi, jasno piše „BEZ PRAVA NA RABOTU“, izdaje se na godinu dana i vredi ukupno 120 dana boravka.

2013-03-10_021819(1)

Putna mreža je, nezamislivo, ali gora nego na Balkanu te je putograditelj sveto zanimanje, a pomen Puta svile, sva vrata otvara, sem, shvatiće uskoro, avionskih …

Opuštena i vesela prišla je šalteru sa natpisom – PASOŠKA KONTROLA.

-Šta ste radili u Kazahstanu?

-Ja sam inženjer, gradim Put svile!

-A za koga?

-Pa za vas!

-Za nas?

-Da, za sve nas.

-Ali vi nemate radnu dozvolu!

-Pa ja ustvari i ne radim!

-Ne radite, a?

-Ne, ja sam ustvari konsultant.

-Konsultant, a?

-Da, ja radim u američkoj kompaniji i ovde samo dajem savete vašim inženjerima.

-Dajete savete?

-Ma ne, učim.

-Učite?

-Ma da, ja sam ovde na praksi.

-Bićete saslušani kao strani špijun!

-A jel’ mogu samo da pozovem jedan broj?

-Nije vam ovo jeftini američki film!

Dvojica naoružanih vojnika, u šinjelu i šubari uveli su je u praznu prostoriju sa školskom klupom i 2 stolice. Na trenutak joj ne bi svejedno i oseti (ne)poznat miris nevolje…

-Slabo razumem ruski, da li mogu da dobijem prevodioca?

-Aha, sad ne razumete, a kad pišete izveštaje sve razumete!

-Ja pišem samo priče!

-Pište priče?

-Da, o vašoj zemlji. Hvalim vas, stalno.

-A što ne pišete o svojoj?

-Vaša mi je zanimljivija!

-Vidim, pa ste zaseli! Sad ćete umesto kući, u zatvor!

-A šta da se radi, ionako nema u vas, a ni u nas, velike karijere bez gulaga.

-Izvadite sve stvari iz torbe na ovu klupu!

Ko za inat, u torbi 5 sveski sa likovim kontraverznih vođa – Lenjin, Staljin, Mao, Če i Fidel.

Fidel Berislava Kastro

-Zašto imate sveske Lenjina i Staljina?

-Pa tu su i Mao, Fidel i Če!

-Oni me ne zanimaju, zašto Lenjin i Staljin, da li se vi nama rugate?

-Ne, nipošto! Slučajno sam kupila te sveske, u knjižari u ulici Nezavisnosti.

-Davorine Bektamirovu, sutra proverite tu knjižaru! A šta će vam sveske?

-Da pišem priče o vama.

-Mi ne želimo da se o nama piše u takvim sveskama!

-E pa onda recite Predsedniku da se slika i za svesku. Samo ga na njima nema!

-Ruslan Maratoviču, proverite ove sveske da li su prazne!

 I onda nastupa dugo i pomno posmatranje i listanje podebljih sveski…

-Odleti mi avion!

-Ne brinite. Samo malo greju motore! Opustite se, možda su vam ovo poslednji trenuci slobode!

-Zatvor će spram ovoga, biti raj! A i let vašom (ne)sigurnom kompanijom!

-A kuda ste hteli da putujete?

– U Stambul, po vizu.

-Što tamo?

-Pa tamo su vaši!

-Naši?

-Da, naši Turci!

-Ali vi imate rusko ime i prezime, kakve veze vi imate sa Turcima !?

– 500 godina veze! Pa vidite li vi ove crne oči i kosu! Pa jel’ ličim ja na Ruskinju?

(hvala prigušenoj svetlosti u prostoriji i pokvarenom satu kod frizereke te mi je duže držanje farbe potamnilo prirodno svetlu kosu)

-Ne, ni malo, ali to ime i prezime…

-Ma to je uvaženi gospodine potpuna greška, prezime nam dali kad smo do Turaka bežali…

-Bežali od Turaka?

-Ma jok, bežali s Turcima! Neg to ime, e to da vam ispričam. Znate moj otac je hteo još jednog sina i …

-Uvaženi načelniče Muhid Merekejviču, sveske su prazne, nema upisano ni jedno slovo!

-Vozite je u avion! Drugi put ćete mi ispričati priču o vašem ocu! Srećan put gospođice Cimet!

 Drugi put je u julu, do tad moram uvežbati neki igrokaz!

Ovaj unos je objavljen pod Kazahstanovanje, Kratke priče. Zabeležite stalnu vezu.

17 reagovanja na Poglavlje 29 – Ko neće kući, ide u zatvor…

  1. Negoslava kaže:

    HAHAHAHAA…..slatka, pa ti si već usavršila igrokaz, u kojem se uživa dok se čita. Ovo ide i na moj Fb, da zabavlja malo ovaj narod koji je izgubio osmeh . I da mu, ujedno, pokaže, da se nigde dolari ne zgrću zlatnim kašikama.

    • kornat kaže:

      Hvala slatka, drago mi je da sam te nasmejala 🙂 Scena je bila totalno KGB-eovska i mrvicu neprijatna; rekli su mi da zaboravim, ali znala sam da moram da je pretocim u komediju i da se svemu i ja slatko nasmejem, jer valja mi, jos bar jednom, odavde izaci!

  2. ivinsvet kaže:

    Па ти иди по визу у Стамбол са све свескама са ликом Лењина и Стаљина 🙂
    Следећи пут ако не преноћиш код њих ништа ниси урадила 😉

  3. Lugar kaže:

    Pa ti si u vremeplovu 🙂

  4. Branislav Bojčić kaže:

    Hahahahaha nasmejala si me do suza … iako možda nije smešno ali tvoj prikaz cele situacije je vrhunski 😀

  5. Hahahaha o, mila moja pa ti umalo nadrlja zbog svesaka namijenjenih meni! Zbog ove priče poklon koji je do mene stigao iz dalekog Kazahstana znači mi još više!!! H V A L A dobra moja Lenka 🙂 neka si ti nama prošla samo sa „neugodicom“, a idući put… Nego, radi li ta knjižara?
    D .

    • kornat kaže:

      Danas moram otici do knjizare, ako nisam zakasnila…da ih upozorim 🙂 Sigurna sam da znam kako ce izgledati sledece sveske koje ces dobiti odavde 😀 D .

  6. mikser kaže:

    царице 🙂

  7. Rada72 kaže:

    Феноменално! Игроказ ти не треба, а ово, као да је из неког другог времена, као да си улетела у неку временску машину..

  8. oblogovan kaže:

    Мislim, mene na svokoj granici zadrže i svašta nešto, ali… Razmišljam dal’ da se slikam za svesku, hehehehe… 😛

    • kornat kaže:

      Pa sto ne rece da si ti ustvari sumnjivo lice? Pa da, povezali su……Jel ti jasno sad zasto si bio u WP blokadi? 🙂 Ali ne odricem te se; vredis bre robije!

  9. tangolina kaže:

    Daklem još jedno sumnjivo lice 😀 Moje putešestvije sa koferom na moskovskom aerodromu su ništa naspram ovoga 😀

    • kornat kaže:

      Ma ko ne zna sta znaci paranoja nek dodje ovde na pasosku kontrolu 🙂 Opet sam bila sumnjiva jer su mi, na povratku iz Istanbula, zaboravili udariti pecat kad sam usla u zemlju 😀

Ostavite odgovor

