12 februar – Dan kad je zamirisalo proleće

Ne sećam se kad je zamirisala zima. Bilo je to nekog od onih dana kad je meni mirisala samo dunja sa ormara… I odjednom jutros, kroz prašinu što čistači (i mnogobrojnije čistačice) ulica sirkovim metlama dižu, doleti proleće. Setih se leta i jeseni kada sam vreme merila po položaju brodica na Dunavu, pogledah se u tom kaputu olinjalom, i brzo, u prvoj radnji promenih ruho u crveno, na ljubav, radost i proleće. I bi, odjedared,  proleće. Devojke skinuše šubare, zavijoriše im se crne kose. Suknjice postadoše još kraće (skoro da ih nesta), kroz čarape svilene sevnuše butine nomadskih naslednica, zazveckaše štiklice i šljokice kao mamuze i uzde. Kod muškaraca i ne videh nekih promena – kratke jaknice, frulice pantalonice, špicaste cipele i telefon da obraz krasi. Jedino što u proleće pljuju (još) više. Nadmeću se ko će više, ko će dalje dobaciti (najgori su oni neiskusni što promašuju trotoar). Zimi treba baš dobro(g) loja se najesti da bi pljuvanje bilo vidno i u snegu … Dečica jedva dočekala da šetaju svoje nove slušalice gradom. Gangam stajl je hit, badava pticama što promukoše pevajući. Policija još uvek nosi šubare. Niko im nije javio da je temperatura 120C. Doduše, na severu, kod Neprikosnovenog, još je debeo mraz. Sugrađani Kinezi i Koreanci slave u dalekim svojim domovima (mada sam ja gradski šampion u domoudaljenosti) Novu godinu, u znaku vodene, crne, bezazlene zmije.

Bašte još nisu spremne, ali ja sam spremna za njih. U sakou crvenom, krasiću ih!

E kud pomenuh mamuze!

Nađoh, uz njih i podatak da su u Hrvatskoj pronađeni svi tipovi mamuza od rimskog doba pa na dalje. Najvredniji nalaz su pozlaćene, srebrne i brončane starohrvatske mamuze iz razdoblja od sedmog do devetog stoljeća, pronađene u mjestu Biskupija pored Knina.

I opet mi miris baruta izbi miris proleća, *ebem ti i mamuze i konje i sve ratove!

Ni dugočasovni boravak u hlorisanoj vodi među svim tim Nomadima – delfinima (stvarno im je koža kao u delfina) i onim manje naklonjenim plivanju, što samo sede okolo i kisele noge, ne izbrisa ga. Ni onaj što me je lopaticama za plivanje pri svakom susretu dobrano mlatno, nije me u proleće vratio. Al’ na izlazu s bazena shvatih ipak da jest proleće – nestale su medveđe presvlake u džipovima, sve je u znaku kamila i odrane im kože…

Proleće je, jeste, mirišem ga u čaju od koprive i korena maslačka uz teke (ili zera ili jedva malo) jaglaca (jagorčevine) i zovinih tek izniklih pupoljaka što nam je baba Kata preventivno davala da nas ne uhvati „prolićna fjaka“.*

Recitujem ljubavnu poeziju Ane Ahmatove**, na ruskom i uživam u svim posebnostima mog prvog azijskog proleća…

*Psihofizičko stanje prilikom težnje ni za čime. Učestala je greška zameniti fjaku s lenjošću. Za razliku od ove potonje, fjaka je uzvišeno stanje uma i tela kojem teži celo čovječanstvo. Dok u Indiji i drugde, fjaku postižu dugogodišnjim izgladnjivanjem i meditacijom, u Dalmaciji ona je jednostavno Božji dar.

**Izbor iz poezije Ane Ahmatove:

 Ukrašenim tuk’o me kaišom

Moj muž — do modrica tela

Zato što ti sa prozora krišom

Motriš. Svu noć u vatri sam bdela.

Ovaj unos je objavljen pod Kazahstanovanje, Kratke priče. Zabeležite stalnu vezu.

28 reagovanja na 12 februar – Dan kad je zamirisalo proleće

  1. Negoslava kaže:

    Hm… zahvaljujući tvojoj domoudaljenost rekordnog nivoa, ja mogu da se teleportujem u te, za mene egzotične krajeve . I da gledam, da vidim sve te slike koje tako živopisno slikaš, sve te ljude koje kao da srećem i sama … ma, da udišeme taj vazduh s primesama proleća u sebi … i zahvaljujem tebi na svim tim opisima i cenzuri, što ti je dopustila da nam ih preneseš.

  2. ivinsvet kaže:

    Ништа лепше него кад у години први пут замирише пролеће… Малчице, али само малчице, завидим. У Бгд још увек нисам осетила тај мирис. Чекам га 🙂
    Поздрав за Покрет и љубац за Сеју :-*

    • kornat kaže:

      Budi spremna, proleca vam eto, samo sto nije! Ja sam u vremenskoj zoni
      ispred vas, znam 🙂 Ljubim Seju moju :*

      • ivinsvet kaže:

        Сеја љуби и воли и обожава. А пролеће… Битно је да неко ужива сад, да ће уживати кроз 7 дана у нецензурисаним данима и… И тако 🙂
        :-*

  3. ironijexl kaže:

    Pa ja tebe obožavam 🙂 Toliko sam se preko kašlja smeJao da mi suze krenuše od oba, a posle Ane sam već zapomagao za malo zraka, Nale, sunce moje 🙂

    • Negoslava kaže:

      Slatka, usput, ako si prevela ovo na ruski, red je da i nama pošalješ, ja se potrudih, ali mi ne ide …i, da li si je stvarno naučila naizust…

      • kornat kaže:

        Slatka, od reci do reci, naizust znam :(ja sad i Mitu Bekriju tj pevam na ruskom a ne necu Anu Ahmatovu 🙂 )

        Муж хлестал меня узорчатым, Вдвое сложенным ремнем. Для тебя в окошке створчатом Я всю ночь сижу с огнем…

      • Negoslava kaže:

        ooooo… očenj harašo, ja pozdravljaju tebja

    • kornat kaže:

      Bane Moj, obozAvaj i ja tebe obozavam, al nemoj da kasljes jer cu ti poslati inace baba Katu da te leci magarecom vrucom varenikom i na grudi debeo sloj svinjske masti da ti stavlja i u novine da te umotava (u omiljenu babinu crnu hroniku) 🙂

  4. „Bašte još nisu spremne, ali ja sam spremna za njih. U sakou crvenom, krasiću ih!“ 🙂
    Siguran sam da hoćeš! Sve bašte svijeta… 🙂 hvala za najavu proljeća iz budućnosti. Ovdje snijeg još uvijek, ali uskoro će i bašte 😉

  5. nena3110 kaže:

    Divan tekst, iza kojeg stoji divna osoba.
    A smem li da ovde pitam blogere, kako se postavlja fotografija ili video klip u komentar…častila bih te nekom lepom fotkom, ali ne umem 🙂

  6. Wojciech kaže:

    Razbila si ovim tekstom… 🙂

  7. stasha707 kaže:

    Ama tako kad ne znam gde sam, pa sve kao nešto užurbano pa i po mesec dana ne svrnem ovde, i onda me podsetiš nehotice i ja uskočim i Jao!
    Proleće!
    Mamuze! (Na njih naročito osetljiva jesam)
    Pa poezija Anina!
    Pa fjaka što je Dalmatincima bogom dana!

    Volim mnogo, pišeš krasno!

    P.S. Ovde proleća ni od korova, niti skoro će. Kažu, tek u 4. sedmici aprila doći će… Ne pitaj nas kako je, veselo nije 🙂

    • kornat kaže:

      HVALA draga moja StaShice 🙂 Ja i dalje pod cenzurom pa tek po nekad nesto vidim, a tebe kad vidim, pre nego sto pocnem citati, razvucem osmeh 🙂 Ne mogu ostavljati komentare pa da te malo pohvalim ovde kod mene, kad si mi vec dosla 🙂

      Tako sam lepo prosetala Novim Sadom u prici o devojcici sa balonom i detinjstvom…..Majstorski si me provodala i neke davne boje, okuse i mirise vratila! A svetla sto se tice, iako hrabro samujem u daljini i tudjini, svetlo u hodniku se nocu ne gasi 🙂

      Sve u svemu, devojchice draga, bas je lepo s tobom setati i kroz javu i kroz snove 🙂

      Prolece ce stici, nego jesi li ti spremna? 😀

  8. stasha707 kaže:

    Vidi, ja stvarno počinjem da sumnjam u to stizanje. Poluluckasti svi smo već, a ja naročito ne znam jesam li ja – ja, ili sam druga neka. Ma!

    Hvala na rečima finim, nego, davaj novu priču! 😀

    • kornat kaže:

      Auhh…pa ovde, na istoku, vec leto! Gde li je, bre, zapelo to prolece, ko li mu je na put stao?

      Cenzurisu i dalje WP pa gubim volju za pisanjem, ali ovakve prozivke podsticu 🙂 HVALA StaShice mila :*

Ostavite odgovor

