Dan Republike, 31. godina posle Tita ili Dan Republike 1433 godine od kad se Muhamed preselio iz Meke u Medinu

Mislila sam da nemam nikakve ratne traume. S tim ubeđenjem stigoh u ove daleke bogate krajeve, toliko daleke i toliko različite da ne ostavljaju prostora ni za pomisli na naše balkanske ratove. Oprostila sam ja, odavno, i sebi i svima i shvatila da ni ja ni bilo ko drugi nije kriv. Moralo je tako, jer nismo znali drugačije.

Sve je sad super. Samo što moram naći zemlju u kojoj su zabranjeni bilo kakvi razglasi ili ne daj Bože, sirene.

U UAE džamije su raspoređene tako da svaki Musliman može peške da joj priđe. A Muslimani, shvatila sam po tome, ne vole da šetaju.

Zavisno od Meseca ili Saudijske Arabije (to su osnovni uticaji) negde između 5-5.30 am oglasi se razglas sa džamija. Krene neki glas, kao Avram Izrael sam da je, nešto da viče. Tu moj san prestaje. Trgnem se i nema više spavanja. Srećom, do alarma, ostane dovoljno vremena da mogu da se nasmešim kad mi sa telefona zapeva:

„Su zrnon soli, su mrvu kruva i puno duše
Ova nas jubav tepli i čuva a vitar puše
Su pjatom juve kad projdu dani i stvari ruše
Ova nas jubav jača i rani a vitar puše

I neka projdu sve obilance
Svi lipi gušti i sve užance
I neka nima ni sna ni smija
Uz tebe uvik znan ča bi tija
A vitar puše, a vitar puše
A vitar puše, a vitar puše

Su kapju uja, sa šaku zelja kad sni se ruše
Ova nas jubav diže sa pleja a vitar puše
Kad gori svića a nima loja kad udru suše
Ova je jubav šira od poja a vitar puše“

Nasmešim se ja dobrano, od uva do uva i pođem s tolikim osmehom u susret još jednom danu. Zahvalna za novi dan i svoj život i život svih meni dragih ljudi.

Znam da će negde između 19-19.30, opet zavisno od Meseca i Saudijske Arabije, zapevati onaj sa džamije. Krenem u šetnju i pripremim se da to nije ni Avram Izrael ni Radio Knin, da to urla Hodža da bi podsetio Muslimane da 2.5 % od svog imetka (ukoliko on iznosi više od 1000 €) daju siromašnima. Šetam i gledam i sabiram koliko preko 1000 € ima u svakom tom automobilu, ispod svake te abaye koliko 1000 € dijamanata se krije. ..I  srećna sam,  jer ima dovoljno za svu sirotinju. Od tih 2.5%, što po Alahu, pripada sirotinji, nema straha od gladi na vascelom svetu. Ne moram da brinem. Biće sve OK. Inšalah.

I onda zapeva i ja opet prvo pomislim na Avrama Izraela i sećanja krenu. Prebirem opet te balkanske priče.

Kod sećanja jedna je stvar pozitivna : vremenom sećanja blede i bole sve manje, a kroz filter od godina satkan kad sećanja prođu, ostaje samo ono lepo, ono zbog čega i pišem : ostaju samo dragi ljudi i lepota deljenja imanja i nemanja s njima.

I znam, doći će dan kad će i na tom brdovitom Balkanu, od Vardara pa do Triglava, odrasti jedna generacija koja neće imati traume …ni od razglasa ni od sirena. I tada ćemo ponovo, ko nekada, u dobu pre Jure, biti dobri!

Tad ćemo znati kako.

29 novebar 2011 ili 3 januar 1433

Priča posvećena mami , jer:

 I zrno soli

I mrvu kruva

I pijat juve

I sve što daje puno je duše

I kad sni se ruše

Njena nas ljubav čuva

I njena snaga diže

 Zekat milostinja je izdvajanje 2,5% svoga imetka ukoliko on prelazi iznos od ca. 1.000EUR i davanje za potrebe siromašnih. Islam uči da sve što je na nebesima i na zemlji pripada Allahu a on daje stvari na raspolaganje kome hoće. Zbog toga Allah naređuje da čovjek od imetka kojeg mu je On dao na raspolaganje dadne potrebnima s ciljem smanjenja socijalnih razlika i opet kao odgojnu mjeru da bogati još više zahvali svome Gospodaru na blagodetima koje mu je On dodjelio i da se udjeljivanjen zekata zbliže bogati i siromašnima. Islam podstiče na ovo da bi i okolina koja okružuje muslimana imala koristi od njegovog vjerovanja na jedan veoma direktan, materijalan način.

 Danas je 29 novembar 2012

ili 15 januar 1434. Stari je popio malo da izblijedi sjećanja, a ja sam sa te(k) dvije fotografije tražeći život negdje (i ponovo) drugdje, stigla do Bajkonura.

Ovaj unos je objavljen pod Ljudi koji život znače. Zabeležite stalnu vezu.

16 reagovanja na Dan Republike, 31. godina posle Tita ili Dan Republike 1433 godine od kad se Muhamed preselio iz Meke u Medinu

  1. Divan tekst! Blago roditeljima 😀

  2. Wojciech kaže:

    Super!
    Glasam za tu novu generaciju! 🙂

  3. pal kaže:

    Nale duso koje si ti od ovo troje? Ne licis mi ni na jedno osim ako su i tebe kao i mene ( stednje radi) oblacili u garderobu starije brace. Tako da sam imala plavu fazu, kariranu fazu, militari fazu, flekavu fazu pa vucem traume jos odnomad…inace lep tekstic…onako tama za uz meze… 😉 Pusa Pal

    • kornat kaže:

      Pal, nema mene na slikama. Nisam bila reprezenativna 🙂 Rodjena sam ko ruzna uboga starica, ali zato sam sad svakim danom sve mladja, lepsa i bogatija 🙂 A te traume iz detinjstva, mislim da je red jednim Luj Vitonom da se izlece 🙂 Sigurna sam da bi ih izbrisao 🙂 Verujem u tvoje pravne moci, isteraj (i ovaj put) pravdu! Spremna sam svedociti ko neko kome su te traume jakko poznate! HVALA i pusa..I nedostajes, bestijo, bas…..:* I dobro je da nisi napisala da prica ide uz svinjokolju (obzirom da se datumski poklapa). Uh, al se ja raspisah..Kad (hakerskim magijama) upadnem na svoj blog, ne znam otici! Samo da me moj PokretOtpora ne obrise ili ne iscenzurise 🙂 Ehejj..Oglasio se i onaj, kako se bre zvase, sto mi se ispovedi da bi se zenio, ali ne moze nikako da se zaljubi u mene 🙂 Valjda ce nakon prve recenice u ovom (podugackom) komentaru osetiti leptirice xixixx

  4. Negoslava kaže:

    Ženo, gde si se krila do sada, kako da te sve ovo vreme od dva meseca i duže nisam otkrila?

    • kornat kaže:

      Draga Negoslava, hvala i dobro ti meni dosla 🙂 Ja sam na kraju sveta (ali bukvalno) gde se wordpress cenzurise te me i ima i nema. Sad kad smo medj „follower“-sima, moci cu i ja tebe da vidim (jedine 2 strane koje na mom blogu vidim su Reader i Stats! ) i vec se radujem, osecam da me mnoge radosti cekaju! Hvala jos jednom

      • Negoslava kaže:

        Hvala tebi , sinoć sam uživala u par tvojih putopisa – mislim, u mostove se ne razumem, ali sam za putovanjima luda, pa i kada samo čitam o tudjim, ja uživam kao i da sam sama tamo gde su oni.

      • kornat kaže:

        Hvala Negoslava 🙂 Ako si luda za putovanjima, nista ludje od gostoprimstva u Kazahstanu ne mogu da ti ponudim ! Dakle, dobrodosla, ali zaista! Zamisli zajednicki putopis, udruzenim snagama 🙂 xix!

  5. ivinsvet kaže:

    Какав ти микс емоција изазиваш…И смеје ми се и плаче ми се. Осећам и радост и сету…
    Хвала Ти што сам сазнала за Тебе у овом нашем делу виртуелног света…

  6. Predivno, samo nastavi tako da nas radujes novim tekstovima i putopisima.

    • kornat kaže:

      O hvala!! Nakon dugo vremena, evo me na svom blogu…Malo sam se ulenjila, ali pokušaću da pišem, ponovo. Gradiva se nakupilo, a tu su i novi čitaoci 😀

Ostavite odgovor

