Gej (ni)je (bio) OK – Gay ondo dago/Gay ez da ok

Kad sam onomad, nekada davno, s onim zlim Vozačem išla na put, upoznala sam jednog Baskijca. Tako se, ponosno, predstavio.

Najveća laž je da svako zlo donese neko dobro. Ne može zlo da donese ništa sem zlo. A zlo je isto, svuda na svetu. Svet ni nije toliko različit koliko sam ja mislila. Muškarci u potpeticama su paćenici, bez obzira odakle su. Npr nizak Španac podjednako je iskompleksiran ko nizak Srbin. Neobdareni su neobdareni, pritajeni latentni homoseksualci su pederi, bez obzira na geografiju.  Peder – to nije pripadnik gej populacije. To je karakterna osobina. I nije OK. Gej je OK.

Ako je negde teže biti gej nego u Srbiji, onda je to u Baskiji. Ukoliko Vojislav Šešelj ikada izađe iz zatvora, trebao bi da živi u Bilbau.

Poznato je (a lepo piše i u članku  Baskija na razvodu teorizma i etnoregionalizma ) da su Baskijci narod zeznut. Zamislite sad dete (rođeno kao muško) u nekom selu pored Bilbaa od oca pristiglog iz Andaluzije i majke Baskijke. Em što nije Bask em što muško nije. Jeste nije. Nije. A hteo bi. I Baskijcem i muškarcem biti.

Srela sam ga na pragu njegove četrdesete. Glumio je iskusnog vodiča i neprestano gledao u mape. Ti, istrenirani da glume, od malena. Kao latentni humanista, pokušala sam mu pomoći. U troje, u društvu još jednog „muškarca“, osećao se sigurno, čak i pobednički jer bio je, u tom momentu, zaista veće muško, od njih dve žene.

Sad se setih Slobodana Tišme kad, u romanu Bernardijeva soba, Pišta Petrović kaže :

„ja sam žena žene, svi muškarci su žene a žene su samo žene“

 ili

„Nisam voleo sebe. Želeo sam da promenim pol, imao sam uslova za to. Testisi mi se nikada nisu spustili. Moj penis u erekciji bio je dugačak, bolje reći kratak, tri santimetra. Kada sam postao punoletan mogao sam da podnesem lekarskoj komisiji zahtev za promenu pola. Odgovor urologa i ginekologa je bio pozitivan. Operacijom se mogao rešiti problem. Međutim kod psihijatara je zapela čitava stvar. Jedan je tvrdio da sam zakasnio, da je to već odavno trebalo uraditi. Kada sam otišao kod drugog, ovaj je pak bio mišljenja da je još rano, da treba još da razmislim, da sazrim. Na pitanje psihijatra, koji me pol privlači, odgovorio sam kratko i jasno: ženski pol. Iako sam bio ubeđen da ne postoji nikakav ženski ili muški pol, ali nisam hteo da ga zbunjujem, na umu mi je bilo samo kako da ostvarim svoju želju. Naravno, psihijatrovo sledeće pitanje je bilo: A zašto onda želite da budete žensko? Ako vas privlače žene, vi ste muškarac. Upravo zato, bio je moj odgovor, želim da budem žena žene, jer me privlače žene žena, privlači me ženskost, želim čistu esencijalnu žensku ljubav, muškarci me u seksualnom smislu uopšte ne interesuju. Meni kao ženi žene potrebna je nežnost žene žene, ništa dugo“

Na to putovanje ponela sam „Bernardijevu sobu“. Slučajnosti, zaista, ne postoje.  Napisala sam da bi umrla od dosade da mi nije bilo mene i Slobodana Tišme. Možda bi trebala da pošaljem ovo Tišmi. Ž-ivot mi je spasio!

Moj se „junak“ prepao razotkrivanja i istine. Od finog momka koji je proputovao ceo svet, pretvori se (čim smo ostali nasamo) u takvog primitivca, agresivca i fašistu da bi mu i sam Franko (kojeg je tako rado citirao) pozavideo. Potisnuta seksualnost dovodi do fašizma. Moje sledeće naučno istraživanje. Da nije zloban koliko jeste, rekla bi sad da mi ga je čak i žao. Ne, nije mi ga žao. Ne zaslužuje zlo bilo kakve emocije. Teško mi pada činjenica što voli Balkan. Prepoznaje, valjda, puno sebi sličnih. Svoj se svome raduje. Neću da navodim koje zemlje posebno voli. Imam tamo i familiju, naljutiće se. Nije mu Srbija pod brojem 1. Čak nas je malo i psovao. Ludi smo, kaže. Dobro je.

Činimo i budimo dobro.  Da bi nam (svima) bilo dobro.

Budimo što (je)smo.

Ovaj unos je objavljen pod Otpad ili škart, Priče. Zabeležite stalnu vezu.

4 reagovanja na Gej (ni)je (bio) OK – Gay ondo dago/Gay ez da ok

  1. mikser kaže:

    већ видим куда то води…надградња Балканских правила, још слојевитијим и шаренијим, Медитеранским правилима :). Некад апсолутно нисмо ни свесни своје привилегије да смо лоцирани у овом крају света (одакле све потиче и где се све завршава) по награди, или хиру…И како време иде, микрометарски, ми успевамо све више и више, да будемо све мање и мање, да будемо достојни те награде, тог краја, сопствености, емоција, дариване свести. Па „лутамо“, оно као, већ дебело залутали 🙂

    • kornat kaže:

      Ovde, na ovom kraju sveta, osećam se ko da sam npr “zipovana”. I onda odem tako malo u neki drugi kraj sveta da osetim život u punom formatu..Kad ono tamo opet neki “mali”. Sve bi bilo OK da sam se držala uputstva iz priče “Nikle štikle gde im mesto nije”. Lepo si mi, davno još rekao, a potom i napisao : čuvaj se malih, ali nisi naglasio da je to globalno, na svetskom nivou
      Bez obzira na male neprijatnosti od strane “malog”, živela sam u punom formatu! Već na aerodromu Nikola Tesla mrki pogled policajke vratio me u zip format ! Mislim da aerodrom treba preimenovati; ne zaslužuju ti mali ljudi da sede ispod tako velikog imena!
      Hmm..koji bi naziv bio adekvatan? Onako da odmah ljudima da do znanja gde su sleteli Misli(mo) o tome

  2. aktivista kaže:

    U tvom članku nije baš asno jer si ti za to da su pederi OK ili nisu. Sve ostalo je jedno lepo razmišljanje.

    • kornat kaže:

      Peder – to nije pripadnik gej populacije. To je karakterna osobina. I nije OK. Gej je OK.
      Ovaj iz priče je peder i fašista. To nikako nije OK.

      Hvala za komentar , čitamo se 🙂

Ostavite odgovor

